25 Şubat 2017 Cumartesi

Heartless - Marissa Meyer | Gülnur'un Yorumu

Kitap Adı: Heartless 
Yazar: Marissa Meyer
Dili: İngilizce
Sayfa Sayısı: 464
Goodreads Puanı: 4.09/5
Benim Puanım: 2.5/5 

Arka Sayfa;

 Catherine, Harikalar Diyarı'nda en çok kıskanılan kızlardan biridir ve bekar Kral'ın favorisidir, ancak onun hayalleri bir taçta değildir; yetenekli bir fırıncı olduğu için, bir dükkan açmak ve Kalpler Krallığı'nın en iyi fırınını iştetmek istiyordur. Ama ailesinin gözünde, kraliçe olabilecek bir kadın için bu düşünülemez bile.

Cath, Kral'dan evlilik teklifini alması beklenen bir kraliyet balosunda, yakışıklı ve gizemli Jest ile karşılaşıyor. Hayatında ilk defa bu kadar etkilenen Cath, Kral'ı hayal kırıklığına uğratma ve ebeveynlerini kızdırma riski altında, Jest ile gizlice buluşmaya başlarlar.

Cath kendi kaderini seçmeye kararlıdır. Ancak büyü, delilik ve canavarlarla dolu bir ülkede kaderin onun için başka planları vardır.

...

‘I don’t mean to argue, Mama, but a crown doesn’t really do much of anything. Just sits on one’s head, quite useless. Oh, I suppose it sparkles.’

Bu kitaba ciddi anlamda sinirliyim. Hiç böyle bir şey beklemiyordum. Marissa NE YAPTIN SEN?

Kitap Alice Harikalar Diyarında uyarlaması olsa da hikayenin geçtiği dünya ve birkaç karakter dışında iki kitap arasında hiçbir bağlantı yoktu. Zaten onlara da ısınamadım. Ayrıca hikayenin neden bu dünya üzerine kurulduğunu da anlamış değilim. 

Kitapta ciddi bir konu eksikliği vardı. Asıl noktayı anlamakta çok zorlandım. Aşk ve insana yaptırdıkları mı? Sevdiğin birini kaybetmenin hissettirdiği öfke mi? Yoksa hiçbir şey mi?? 
Kitabın gerçekten güzel bir kurgusu olduğunu umuyordum ama aslında doğru düzgün bir kurgu bile olmaması? Karakterlerle de çok ciddi sıkıntı yaşadım.

Catherine, başlarda hoştu ama sonradan baya sinir bozucu bir hale geldi. Jest her ne kadar kilit roldeki bir karakter olsa da bence çok pasif bırakılmıştı. Daha etkili olmasını beklerdim. 
En çok üzüldüğüm ise belki de Şapkacı'nın AŞIRI sinir bozucu olmasıydı. Şapkacı benim en sevdiğim karakterlerden biridir ve böyle gösterilmesi hiç hoşuma gitmedi. Orijinalinde bu kadar sempatik bir karakteri neredeyse kötü adama dönüştürmek? *ironi??*

Bu arada yazarın Ay Günlükleri serisi en sevdiğim serilerden biri ve neden bu tarz bir kitap yazdığını anlayamadım. Ay Günlükleri gerçekten çok orijinal bir konusu olan ve sürükleyici bir seri. Bu kitapla kalitesini biraz düşürmüş bence. Her ne kadar kitapların konuları farklı olsa da kalemindeki o sürükleyiciliği görememek bir miktar üzdü :(

Kitabı okurken sanki birisi karşıma geçip bana izlediği bir filmi en ince ayrıntılarıyla anlatıyormuş gibi hissettim. Bu gerçekten çoğu insanı zorlayabilecek türden bir yazım türü ve ben de kitabı bu yüzden yavaş yavaş okudum. Ama buna rağmen okuması güzeldi. 

Yine de gerçekten hayal kırıklığına uğradım, duyduğumdan beri okumak için sabırsızlandığım bir kitaptı ama maalesef beklentimin çok altında kaldı. 

>• instagram •< 
>• goodreads •<

0 yorum:

Yorum Gönder