24 Şubat 2017 Cuma

Heartless - Marissa Meyer | Selin'in Yorumu


Kitap Adı: Heartless 
Yazar: Marissa Meyer
Dili: İngilizce
Sayfa Sayısı: 464
Goodreads Puanı: 4.09/5
Benim Puanım: 4/5



Arka Sayfa;



 Catherine, Harikalar Diyarı'nda en çok kıskanılan kızlardan biridir ve bekar Kral'ın favorisidir, ancak onun hayalleri bir taçta değildir; yetenekli bir fırıncı olduğu için, bir dükkan açmak ve Kalpler Krallığı'nın en iyi fırınını iştetmek istiyordur. Ama ailesinin gözünde, kraliçe olabilecek bir kadın için bu düşünülemez bile.

Cath, Kral'dan evlilik teklifini alması beklenen bir kraliyet balosunda, yakışıklı ve gizemli Jest ile karşılaşıyor. Hayatında ilk defa bu kadar etkilenen Cath, Kral'ı hayal kırıklığına uğratma ve ebeveynlerini kızdırma riski altında, Jest ile gizlice buluşmaya başlarlar.

Cath kendi kaderini seçmeye kararlıdır. Ancak büyü, delilik ve canavarlarla dolu bir ülkede kaderin onun için başka planları vardır.



"They were a little mad, if one was to be forthright."

Heartless'a başlarken gerçekten okuyabileceğime emin değildim; çünkü ilk beş bölümde hiçbir şey olmamıştı. Genelde elimde olan kitaplarda yavaş giden kitapları sevebilirim bile ama e-kitap halinde okumak ve Marissa Meyer'ın yeni yazım tarzına alışmak artı, telefon? Hiç hoş bir ikili değil.

Kitabın ilk bölümleri sıkıcıydı fakat daha sakin bir kafayla okusaydım kesinlikle en sevdiğim bölümler haline gelebilirdi çünkü Marissa öyle bir şekilde limonlu tart ve güllü makaronu anlatmıştı ki, gerçekten ama gerçekten, acıktım. Evet, limonlu tartı sevmesem bile o an bir tabak dolusu verseniz yiyebilirdim... (şu an gerçekleri açıklıyor)

Kitap, benim e-kitap versiyonu halime bakarsak, %20'lerde hızlanıyor ve eğlenceleşiyor. Cath'in tatlı yapma tutkusu ve onları anlatış şeklini gerçekten çok beğendim. Olayları Alice Harikalar Dünyası'nın yeniden kurgulanıp anlatılmış hali olduğu için bildiğim için kitabın sonunun kaçınılmaz olduğunu biliyordum ama Marissa'nın olayları ve anlatış şekli bu kitabın sonunu bile unutturdu.

Olayları anlatamayacağıma göre sadece ne kadar yerinde ve güzel olduğunu söyleyip geçebilirim ama şu ana kadar en çok söz ettiğim şeye değinmek istiyorum; yazım tarzı.
Günümüzde çoğu Genç Yetişkin kitaplarının sade bir dili var ve hele bunu Türkçe çeviri halinde okuyorsak, iyice basitleşiyor. Bu beni son bir yıldır fazlasıyla rahatsız eden bir durum oldu ve Marissa Meyer'ın diğer bir serisi olan Ay Günlükleri'nin son kitabı Winter'ı okumam da bu döneme denk geldi. Serinin ilk üç kitabını daha önce okuyup fazlasıyla sevmiş, fakat dördüncü kitapta olan olayların geride kalır bir yanı olmasa da yazım tarzı ikide bir çok canımı sıkmıştı.

 
Fakat Heartless'ta bu durum hemen gözüme çarptı. Bana kalırsa Marissa Meyer'ın tek eksiği buydu ve bu eksiğini Meyer çok güzel bir şekilde kapatmış. Doğal olarak kitap bazen fazla uzatılmış gibi gelsede bu bana pozitif bir şekilde yansıdı. Bilmiyorum belki de sizi bu kitabı baştan bıraktırabilecek bir unsur olabilir ama ben sabredin derim. Çünkü sondaki olayları okumak ve öğrenmek için değer.


"But hoping", he said, "is how the impossible can be possible after all."

0 yorum:

Yorum Gönder