1 Mart 2017 Çarşamba

Heartless - Marissa Meyer | Aydan'ın Yorumu

Kitap Adı: Heartless
Yazarı: Marissa Meyer
Dili: İngilizce
Sayfa Sayısı: 464
Goodreads Puanı: 4.09/5
Benim Puanım: 3.5/5

Arka Kapak; 

Catherine, Harikalar Diyarı'nda en çok kıskanılan kızlardan biridir ve bekar Kral'ın favorisidir, ancak onun hayalleri bir taç değildir; yetenekli bir pastacı olduğu için, bir dükkan açmak ve Kalpler Krallığı'nın en iyi fırınını işletmek istiyordur. Ama ailesinin gözünde, kraliçe olabilecek bir kadın için bu düşünülemez bir şeydir.

Cath, Kral'dan evlilik teklifini alması beklenen bir kraliyet balosunda, yakışıklı ve gizemli Jest ile karşılaşır. Hayatında ilk defa bu kadar etkilenen Cath, Kral'ı hayal kırıklığına uğratma ve ebeveynlerini kızdırma riski altında, Jest ile gizlice buluşmaya başlarlar. 

Cath kendi kaderini seçmeye kararlıdır. Ancak büyü, delilik ve canavarlarla dolu bir ülkede kaderin onun için başka planları vardır.

"A heart, once stolen, can never be taken back."

Marissa Meyer bizi Lewis Carroll'ın yüzyıllar önce yarattığı Alice Harikalar Diyarında'ya yeniden götürüyor. Bir yeniden anlatım demek doğru olur mu bilmiyorum çünkü bu hikaye anlatılan konu farklı ama hep merak edilen bir şey; Red Queen.

Heartless bizi Alice, delikten Harikalar Diyarına düşmeden öncesine götürüyor ve Kırmızı Kraliçe'nin neden kalpsiz birine dönüştüğünü anlatıyor.

Kırmızı Kraliçe bu hikayede beni en çok etkileyen ve nefretinin nedenini hep merak ettiğim bir karakter olmuştu. Bu durum Marissa Meyer'ın da aklını kurcalamış olacak ki Red Queen nasıl Red Queen oldu, neden oldu sorularına cevap vermek için bir kurgu yaratmış.

İlk başlarda sıkıcı, oldukça sıkıcı, gelse de ikinci yarısında taşlar yerine oturmaya, yazarın anlatmak istediği şey şekil almaya başladı. Catherine'in Jest'le olan ilişkisi, Jest'in gizli görevi, Şapkacı'nın sinir bozucu halleri... derken kitap karanlık bir hal aldı.

"But hoping is how the impossible can be possible after all."

Alice Harikalar Diyarında yıllar yıllar önce okuduğum (muhtemelen kısaltılmış versiyonuydu) bir kitaptı. Olayları net olarak hatırlamıyorum fakat orada olan pek çok şeyin Heartless'a taşınmış olduğunu görebilirsiniz. Burada anlatarak spoiler vermek istemiyorum ama kitabın son bölümlerinde geçen Ayna konusunun Alice ile paralel olmasına sevindim. Ve sanırım okurken beni heyecanlandıran en büyük şey de bu oldu.

Marissa Meyer, benim ve daha birçok kişinin aklına takılan soruya cevap vermek istemiş ama iyi mi yapmış emin değilim. Sadece Kırmızı Kraliçe'nin nefretine bir neden uydurmak onu çok zorlamamış olsa gerek. Daha farklı bir neden beklerdim. Kitabın ikinci yarısını keyifle okudum ama genel olarak Lewis Carroll edasıyla yazılmış olması hoşuma gitmedi doğrusu.


Not: Kitabın Türkçe baskısı "Kalpsiz" adıyla önümüzdeki haftalarda Artemis Yayınları'ndan çıkacak.

Beni THECENTERWILLHOLDINSTAGRAMTWITTERFACEBOOK ve GOODREADS'te bulabilirsiniz :)

0 yorum:

Yorum Gönder