25 Mart 2017 Cumartesi

History Is All You Left Me - Adam Silvera | Selin'in Yorumu


Kitap Adı: History is All You Left Me 
Yazar: Adam Silvera
Dili: İngilizce
Sayfa Sayısı: 320
Goodreads Puanı: 4.25/5
Benim Puanım: 3.5/5

Arka Sayfa:
Griffin'in ilk aşkı ve eski erkek arkadaşı Theo, boğularak bir kazada ölünce kendi dünyası çöker. Theo California'ya üniversite için taşınmış ve Jackson'u görmeye başlamış olsa da, Griffin, Theo'nun doğru zamanda ona geri döneceğinden hiç şüphe etmemişti. Ama şimdi, kendisi için hayal ettiği gelecek çoktan uzaklaşmıştır.

İşleri daha da kötü yapan ise, onun acısını gerçekten anlayan tek kişi Jackson'tır. Ancak birbirlerine ne kadar çok açıldıysalar da, Griffin'inin dünyası daha çok çökmekte ve sakladığı sırlar onu daha da beter yapmaktadır.

Ve Griffin'in geleceğini yeniden inşa etmesi için, önce tarihini sonra kendi hayatının bulmacasındaki son parçayı önüne alması gerekir.


"Puzzles are sort of like life because you can mess up and rebuild later, and you're likely smarter the next time around."
-

Bu kitap tam olarak benim ilk Adam Silvera kitabım değildi. Bitirdiğim ilk kitabıydı. Daha önceden yazarın ilk ve o zaman çıkmış tek kitabı olan More Happy Than Not'ın ilk 100 sayfasını kumuş ve daha sonrasında sıkıldığım ve saçma geldiği için bırakmıştım. Açıkçası bu kitaptan sonra ona bir şans vermeyi düşünmüyorum değil.

History is All You Left Me, garip bir kitaptı. Başta fazlasıyla boğuk bir hava hakim olmasına rağmen, ortalarda toparlayıp aynı zamanda beni sinir eden; sonlara doğruysa daha çok sinir edip aynı zamanda da beni yumuşatan bir kitap oldu. Kitaba 20 gün ara verip saha sonra tekrar başlamam hiçbir şeyi etkilemedi. Her şeyi gayet net hatırlayabiliyordum. Bu beni kitaba devam ettiğime sevindirdi; çünkü bilmeden bile olsa kitaptan etkilendiğimi anladım.

Eğer yazar ana karakterin hatalarını fazla aptalca ve ana karakterin aşık olduğu çocuğu daha katlanabilir yapsaydı, kesinlikle bu kitaba beş puan verebilirdim. Çünkü olaylar, kitabın içindeki duygular, yazarın yazım şekli, ara karakterler olsun, her şey bu güzel, üzücü ve aynı zamanda nedensizce mutlu eden kitaptan beklenebileceklerden fazlaydı. Ayrıca Homofobik insanların kitapta geçmemesi, sadece Griff'inin acısınıa ve yaşadıklarına tanıklık etmemiz kitabın kendini sevdirmesinin nedenlerinden biriydi bence.

Umarım yazarın Eylül'de çıkacak kitabı They Both Die At the End bu kitabın güzelliğini taşır ve eksikliklerinin giderilmiş hali olur.


0 yorum:

Yorum Gönder