7 Mart 2017 Salı

Heartless - Marissa Meyer | Melike'nin Yorumu

 


Kitap Adı: Heartless 
Yazar: Marissa Meyer
Dili: İngilizce
Sayfa Sayısı: 464
Goodreads Puanı: 4.09/5




Arka sayfa:

Catherine, Harikalar Diyarı'nda en çok kıskanılan kızlardan biridir ve bekar Kral'ın favorisidir, ancak onun hayalleri bir taçta değildir; yetenekli bir fırıncı olduğu için, bir dükkan açmak ve Kalpler Krallığı'nın en iyi fırınını iştetmek istiyordur. Ama ailesinin gözünde, kraliçe olabilecek bir kadın için bu düşünülemez bile.

Cath, Kral'dan evlilik teklifini alması beklenen bir kraliyet balosunda, yakışıklı ve gizemli Jest ile karşılaşıyor. Hayatında ilk defa bu kadar etkilenen Cath, Kral'ı hayal kırıklığına uğratma ve ebeveynlerini kızdırma riski altında, Jest ile gizlice buluşmaya başlarlar.

Cath kendi kaderini seçmeye kararlıdır. Ancak büyü, delilik ve canavarlarla dolu bir ülkede kaderin onun için başka planları vardır.


(konunun çevirisini Selin yaptı, onun yorumunu da buradan bulabilirsiniz)

Heartless'ın İngilizcesi tam olarak 464 sayfa, ama bir dakika şöyle oturup kitapta neler olduğunu hatırlamaya çalıştığımda aslında o kadar fazla şeyin olmadığını fark ediyorum. Marissa Meyer'ın Ay Günlükleri serisini geçen yaz okuduğumda tek kelimeyle bayılmıştım, ve bu kitaptan da beklentim çok yüksekti, ancak ne yazık ki beğenmeyi umduğum kadar beğenemedim. 

Kitabın ilk yarısında kitabı okumak için kendimi zorlamam gerekti; çünkü kitap aşırı derecede yavaş ilerliyordu ve kitapta bir konu yoktu. Sadece Cath'in lezzetli tatlılar yapıp beni acıktırmasını okuduk ilk başlarda. Ben ilk birkaç bölümden sonra umudumu tamamen kaybetmiştim kitaptan - ama sonunda ikinci yarıda bir aksiyon başladı. Kitabı okumak için kendimi eskisi kadar zorlamıyordum artık ve hatta bir ara kendimi sürekli kitabı düşünürken bulmaya başladım. Cath değişmeye başladı, artık eskisi kadar tatlı ve iyimser değildi; düşünceleri kararmaya başladı ve hepimizin bildiği bu Kırmızı Kraliçe'ye dönüşmeye başladı - ve bence bu değişimi görmek çok güzeldi. Heartless sayesinde Alice Harikalar Diyarında hikayesine apayrı bir gözle bakmaya başladım.

Yine de kitabın sonunun daha ihtişamlı olmasını beklerdim, ikinci yarım o kadar güzel giderken kitabın sonları beni bir kez daha hayal kırıklığına uğrattı. Hatta açıkçası Meyer hemen o kısımları geçiştirerek yazmış gibi hissettim.

Meyer'ın yazım diline gelecek olursak, bu kitapta yazım dilini Lewis Carroll'unkine benzetmeye çalıştığı apaçık görülüyor ve bana sorarsanız, pek başarılı olamamıştı. Çok fazla detay vardı ve kitap gereksiz yere uzatılmıştı, 200 sayfalık olabilecek bir kitap 464 sayfaya çıkarılmıştı. Ancak yavaş olmasına rağmen akıcı bir kitaptı.

Genel olarak beğenmediğim kısımlar beğendiğim kısımlardan fazla olmasına rağmen, kitap bağımlılık yaptığı için ortalama bir puan vereceğim:

3/5 yıldız

İngilizce yaptığım Heartless yorumuma da buradan göz atabilirsiniz!




0 yorum:

Yorum Gönder