4 Nisan 2017 Salı

History is All You Left Me - Adam Silvera | Melike'nin Yorumu


Kitap Adı: History is All You Left Me 
Yazarı: Adam Silvera
Dili: İngilizce
Sayfa Sayısı: 320
Goodreads Puanı: 4.25/5
Benim Puanım: 3/5 

Arka Kapak 

İlk aşkı ve eski erkek arkadaşı Theo, boğularak bir kazada ölünce Griffin'in dünyası çöker. Theo Kaliforniaya'ya üniversite için taşınmış ve Jackson isimli bir çocukla çıkmaya başlamıştır. Theo'nun zamanı geldiğinde ona geri döneceğinden neredeyse emin olan Griffin'in hayal ettiği gelecek ellerinden uçup gitmiştir.

İşleri daha kötü yapan ise, acısını gerçekten anlayan tek kişinin Jackson olmasıdır. Birbirlerine açıldıkça Griffin'in dünyası karmakarışık bir hal alır. Yanlış tercihlerin kurbanı olan Griffin, obsesif kompülsifliğine yenilirken sakladığı sırlar onu yiyip bitirir.  

Griffin, geleceğini yeniden inşa etmek için mazisiyle, hayatının her bir kalp kırıcı parçasıyla yüzleşmek zorundadır.


“I'll never understand how time can make a moment feel as close as yesterday and as far as years.” 


Silvera'nın yazım dilini seviyorum. Daha önce More Happy Than Not'ı da okumuştum ve o kitaba 5 yıldız vermiştim. Beni aşırı derecede etkilemişti kitaplardan biri olmuştu More Happy Than Not. Şimdi okusam o kadar yüksek puan verir miyim bilemiyorum açıkçası; ama etkilenmiştim o sıralar işte.

Bu kitabı da More Happy Than Not kadar seveceğimi ummuştum. Konusunu çok bilmiyordum, yine de başlığından ölümle alakalı olacağını çıkarabilmiştim. 

Kitap güzel başladı. Theo ve Griffin bana çok tatlı gelmişti. Birisi Harry Potter, diğeri Star Wars hayranıydı. O geçmişe döndüğümüz kısımları zevkle okudum hep. Ama bölüm geçtikçe, Griffin'e sinir olmaya başladım. Sonra hikayeye Theo'nun eski erkek arkadaşı Justin girdi ve benim kitaba olan ilgim söndü. Kitabın ortaları aşırı derece sıkıcıydı bana sorarsanız. Kitabı okuyup yol katedememek nedir bilir misiniz? Ha işte, o durumdan yaşadım.

Sonra kitaba sinir olup ikinci yarısını bir günde bitirdim (İlk yarısını okumam iki haftamı almıştı). Garip bir şekilde sonunu sevdim. Bence olaylar güzel bağlanmıştı. 

Ama bu tabii ortalarda ne kadar çok sıkıldığımı unutturmadı. O yüzden ortalama bir puan vermeye karar verdim. 

Tavsiye eder miyim? Eğer yavaş tempolu kitaplar okumayı seviyorsanız bir şans verin. Öbür türlü,  okurken birazcık sıkılabilirsiniz.




0 yorum:

Yorum Gönder